توسعه برندینگ

 

در عصر اقتصادی مبتنی بر دانش، فعالیت های ارزش آفرین سازمان ها تنها متکی بر دارایی های مشهود آن ها نیست، بلکه دارایی های نامشهود مزیت های اصلی ارزش آفرینی آن ها است و برند یک کالای نامشهود و باارزش است که مورد داد و ستد قرار می گیرد، به گونه ای که واژه ی برند یکی از کاربردی ترین واژه های کسب و کار شده است.

یک توسعه برند موفق و قوی در عرصه ی برندینگ میتواند علاوه بر معرفی قدرتمند برند اصلی منجر به صرفه جویی در هزینه های تبلیغات شود. از دیدگاه متخصصان در توسعه برند همواره باید به دو مبحث دقت شود :

  1. موضوع مهم و اثرگذار برندینگ که در راس امور باید دیده شود. توسعه برند باید همسو با شخصیت برند پیش رود. بارها و بارها دیده ایم که خیلی از برندها با توسعه نامناسب و حساب نشده برندشان به هویت و شخصیت برند خود آسیب وارد کرده اند. توسعه برند باید باتوجه به قواعد و قوانین برندینگ و ارزشهای برند پیش رود.
  2. باید از توسعه برند به عنوان یک استراتژی برای اهرم افزایش فروش بهره برد. اگر برندی در راستایی غیر از استراتژی برند و صرفا برای افزایش نقدینگی به گسترش محصولات و یا مشتریان خود کند، هم مشتریان و هم محصولاتش در معرض خطر قرار میگیرند .

روش ۵ مرحله ای برندسازی

در حالت ایده ال، گام اول در برندسازی توسط مدیریت ارشد سازمان برداشته می شود. هدایت درست از طرف مدیریت ارشد و حمایت های آن از فرایند برندسازی، برای موفقیت این تلاش ها در عرصه جهانی ضروری است. بنیان گذاران و مدیران باید جرأت قبول این ایده را داشته باشند تا از منافع آن بهره مند شوند. برند نشان دهنده شفافیت ، ثبات و رهبری عالی است. اما هدایت یک برند در راستای این سه بعد برای یک مدت طولانی، کاری سخت و چالش برانگیز است. بسیاری از برندها نمی توانند موفقیت خود را برای مدت طولانی حفظ کنند.

برندسازی، تثبیت برند و توسعه برند نیاز به سه عنصر نظم و ترتیب، ثبات و رهبری دارد که منطبق با شرایط پیرامونی بوده و توجه ویژه ای به رقابت و تکنولوژی داشته باشد. به جای اینکه منتظر یک نوع یکپارچگی و یکنواختی کامل در سراسر کشور باشید، باید تلاش کنید تا تفاوت ها را کاهش دهید. حتی گاهی برخی برندها مجبور هستند با نوعی تضاد کنار بیایند، به طور مثال در عین حال که یک برند لوکس مصرفی هستند، یک برند با کیفیت صنعتی نیز باشند. یکی از نسل های توسعه برند، مدل ۵ مرحله ای است که در تصویر زیر مراحل اجرای آن به اختصار ذکر شده است.

توسعه برندینگ این شرکت با بهره گیری از اساتید و کارشناسان خبره در این حوزه توانایی و دانش انجام این فرایند را برای کلیه مشتریان دانشگاهی و محققین و دانشمدان کشور براحتی فراهم نموده است.