هلدینگ دانش‌بنیان لیدکو

نخستین رویداد ملی کاربرد فناوری در اقتصاد‌ چرخشی با رویکرد صنایع غذایی با همکاری و حمایت هلدینگ دانش بنیان لیدکو، شرکت رها زیست تولید و شتابدهنده لیداکس و با حمایت ستاد ‌توسعه ‌اقتصاد‌ دانش‌بنیان‌ آب،‌ اقلیم‌ و ‌محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار گردید.

با توجه به احصاء نیازهای فناورانه کشور و مشارکت فعالانه وزارت کشور، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری محورهای رویداد در زمینه­های “پرورش و فرآوری حشرات مفید (میلورم،مگس، سرباز،جیرجیرک و ..)”، “امنیت غذایی و اقتصاد چرخشی”، “تفکیک پسماندهای شهری، کشاورزی و صنفی»، «کشت و فرآوری میکروارگانیسم‌ها (جلبک، مخمر و باکتری های مفید و…)”، “تبلیغات، برندینگ و روش‌های نوین در فروش و صادرات در حوزه اقتصاد چرخشی” و “ماشین آلات و زیرساخت های مورد نیاز در بازیافت” بود.

پایه گذاری حرکت به سمت اقتصاد چرخشی از شهریورماه سال 1401 در هلدینگ دانش بنیان لیدکو کلید خورده و این ماموریت به شرکت رها زیست تولید محول گردید.

شرکت رها زیست تولید در زمینه پرورش حشرات مفید و امنیت غذایی با توجه به اسناد بالادستی و سیاست های کلان کشور اقدام نموده و بعنوان بزرگترین فارم پرورش حشرات در استان خراسان رضوی با همکاری جهاد دانشگاهی، شهرداری مشهد و نخبگان این حوزه در صدد ایجاد مگافارم در خاورمیانه می باشد.

با توجه به حوزه های رویداد 38 طرح به دبیرخانه علمی این هلدینگ ارسال و پس از بررسی های کمیته علمی، اقتصادی و فنی، 8 طرح در روز رویداد با حضور مشاور فناوری وزارت کشور، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، دبیر ستاد ‌توسعه ‌اقتصاد‌ دانش‌بنیان‌ آب،‌ اقلیم‌ و ‌محیط‌زیست و سرمایه گذارانی از بنیاد مستضعفان، گروه سرمایه گذاری بهمن و صنایع پیشرفته آستان قدس رضوی حضور داشتند.

همچنین از نقاط قوت رویداد، برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های فعال در زمینه اقتصاد چرخشی در بوده و به شرکت های دانش بنیان فرصت همکاری و ارائه به سرمایه گذاران داده شد.

همچنین در بخشی دیگر از این رویداد، صاحبان طرح‌‌های فناورانه به معرفی و ارائه ایده خود پرداخته اند و ۱۸جلسه B2 Bبا سرمایه‌گذاران برگزار شد.